Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Změna přihlašování obědů - STRAVA.CZ
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Anglická olympiáda

Anglická olympiáda



Datum konání:
18.1.2022

Anglická olympiáda

 

V lednu proběhla po dvouleté pauze na naší škole olympiáda v anglickém jazyce. Celkem se zúčastnilo 38 žáků z vyššího stupně a naprostá většina z nich byla výborně připravená. Výkony některých našich žáků byly excelentní, takže nás moc mrzí, že do okresního kola, které se uskuteční v březnu, můžeme poslat z každé kategorie pouze jednoho soutěžícího.

 

Výsledky školního kola:

 

Kategorie IA (6. a 7. třída):

 

  1. místo: Kristýna Dudová (7. tř.)
  2. místo Pavel Klauda (6. tř.)
  3. místo: Pavel Bočáň (6. tř.)

 

Kategorie IIA (8. a 9. třída):

 

  1. místo: Adam Vincenec (9. tř.)
  2. místo: Petr Suchánek (9. tř.)
  3. místo: Nicol Holubová (9. tř.)

foto AJOH.jpg

 

Děkujeme všem, kteří věnovali svůj čas a síly přípravě témat na olympiádu. Vítěz mohl být pouze jeden, ale věříme, že všem se jejich úsilí vrátí ve formě lepších jazykových dovedností a nám se bude o to líp učit!

 

Pavlína Pappová a Adéla Šmídová

členky poroty školního kola




Přikládáme některé z mnoha komentářů od našich soutěžících. Všechny nás moc potěšily:

 

Z mého pohledu mi více anglická olympiáda dala  než vzala. Sebrala mi sice spoustu času, ale ten bych nejspíš strávil zbytečnostmi. 

Snažil jsem se učit na všechna témata, ale vybral jsem si zrovna to, na které jsem se nejméně učil, myslel jsem si, že je  konec. Ale i přesto jsme si s paní učitelkou pěkně popovídali. Díky hodinám přípravy jsem se s paní učitelkou dostal k tomu, jestli umím upéct jablkový koláč. A i kdybych si vybral špatné téma, tak mám dostatečnou slovní zásobu, abych paní učitelce porozuměl a srozumitelně odpověděl. Takže olympiádu osobně doporučuji.

Matouš Bartoš, 8. tř.



Moje pocity z Olympiády

V roce 2021 jsem se přihlásila na anglickou olympiádu.Chtěla jsem zkusit něco nového a hlavně se chtěla zlepšit v angličtině. Moje příprava začala letmo ve škole, navíc jsem se musela pořádně připravovat doma. Vymýšlet a psát anglické texty bylo mnohdy obtížné a možná i zdlouhavé, ale nakonec to vše stálo za to. Některá témata mě bavila a šla mi víc, některá míň,ale ztráta času to určitě nebyla. Potom nastala část,kdy přišlo na učení.Hodiny prochozené v pokoji s papíry v ruce a neustálým opakováním témat byly pro moje hlasivky  nelehký úkol. Ale pro mě to náhodou byla někdy i pohoda a tahle část mě mnohdy i bavila. Potom došlo na ústní kolo, ze kterého jsem z počátku byla hodně nervózní, ale nakonec to žádná hrůza nebyla a paní učitelka na nás byla velice příjemná a chápající. Plus pár dní před ústním kolem bylo kolo písemné, které bylo úplně v pohodě a poslechová část písemky mě dokonce hodně šla a bavila. No a dneska se konalo vyhlášení. Celkově jsem moc ráda, že jsem do něčeho takového šla.

Karolína Šebestová, 8. tř.



Pár měsíců zajímavých témat, mnoho krásných a nových informací,které jsem  se za tu dobu naučila.

Nová slovíčka, lepší výslovnost, naučila jsem se pracovat s anglickým textem. Ze začátku mi toho připadalo celkem hodně ,ale zakousla jsem se do práce a už mi to ani nepřišlo. Když jsme začali probírat Londýn, paní učitelka Pappová nám vyprávěla, co zažila na výletě v Londýně.

Moc mě zajímalo, když nám vyprávěla o památkách, muzeích a mnoho dalšího. Nejvíc mě však zaujalo Britské muzeum, které je populární svojí historií. Vyhledala jsem si o něm také mnoho informací a jednou bych tam chtěla jet. Témat bylo sice hodně, ale celkem mě to i bavilo a jsem ráda, že jsem se anglické olympiády zúčastnila. 

Další témata, která jsme probírali v anglické konverzaci, byla také zajímavá. Např. u Food and cooking jsem se dozvěděla, co jedí Angličané na snídani, oběd i večeři. Dny, které zbývaly do anglické olympiády, ubíhaly moc rychle, hlavně díky vánočním prázdninám. Asi  tak týden před ústním kolem jsme měli psací kolo, které asi nikdo z nás nečekal. Pár dnů před zahájením jsme se začínali připravovat a opakovat si, co jsme probírali. V den, kdy nastalo ústní kolo anglické olympiady, kdy na nás přišla řada, jsme si měli vybrat téma, které jsme si vylosovali. Ve stresu, že si vylosuji něco těžkého, jsem si vylosovala koníčky.

Nakonec jsem byla moc ráda, že jsem se zúčastnila a příští rok se přihlásím taky.

Lucie Šťastná, 8. tř.



Příprava na školní kolo byla jak zábavná, tak i náročná. V některých chvílích jsem myslela, že to vzdám, protože se tam vyskytovala témata,která nebyla až tak těžká na zpracování, ale právě  tato témata mě moc nebavila, a proto se mi hůř učila. Nicméně i v těch (přehnaně řečeno) nejtemnějších chvílích jsem si vzpomněla, jak paní učitelka Šmídová vždy říká, že: ,,Štěstí přeje připraveným’’. Ale určitě mě pohánělo více věcí. Některými z nich byla např. chtivost nebo spíše cíl, který byl dostat se do nejlepších 5. První bylo psací kolo, které zahrnovalo poslech a odpověď na otázky z textu. Na tohle kolo se nedalo připravit, ale zato bylo jednodušší než ústní kolo, na které došlo za několik dní. Tam jsme si vylosovali jeden z devíti lístečků (každý zahrnoval 1 téma). Poté jsme měli cca 5 minut na sepsání poznámek, a pak jsme mohli začít vyprávět. Byla u toho přítomná jak paní učitelka Pappová,tak i paní učitelka Šmídová. Byla jsem moc ráda, že jsem se tam cítila komfortně….Pravděpodobně to zařídily paní učitelky, kterým jsem za to vděčná. Celkově jsem mluvila 4-5 minut a poté mi paní učitelka položila pár otázek. Také jsem byla hodně překvapená, že jsem se umístila na 3. místě, je to pro mě velký úspěch, protože jsem se anglické olympiády účastnila poprvé. Je škoda,že se nemůžu zúčastnit i příští rok,ale doufám, že bude i příště taková velká účast. Na závěr bych chtěla poděkovat paní učitelce Pappové za její podporu a pomoc při přípravě na olympiádu.

Nicol Holubová, 9. tř.



I když vím, že jsem nepodala výkon, se kterým bych byla spokojená, tak musím říct, že jsem si to nesmírně užila. Já nejsem moc dobrá angličtinářka, ale myslím si, že za poslední půlrok jsem pokročila v angličtině o dost dopředu. Dříve bych ze sebe nedostala ani slovíčko, protože bych se bála, že něco pokazím, ale hlavně proto, že jsem nic neuměla. Díky olympiádě jsem si ověřila, jak na tom jsem nebo nejsem. Vím na čem zapracovat, v čem se zlepšit, kde dělám chyby, a hlavně se naučit správně tvořit věty, které mi občas dělají problém. Konečně jsem měla možnost vyzkoušet si mluvit jenom anglicky a nepoužívat češtinu, abych se domluvila. Bylo to náročné, ale nedalo se nic jiného čekat. Zároveň to pro mě byl splněný sen, protože netoužím po něčem jiném než mluvit anglicky, a tohle byla cesta k tomu, jak se tam dostat. Jsem strašně vděčná paní učitelce, protože mě nadchla pro angličtinu a i pro samotnou Velkou Británii, a to především pro Londýn. Hrozně mi pomohla, když mi řekla svůj názor na mou angličtinu a co mám zlepšit. 

Olympiádu jsem si moc užila a určitě mám v plánu se zlepšovat!

Bára Synčáková 9. tř.

 

Témata byla lehká, ale pro mě bylo nejhorší si zapamatovat ty texty. Když jsem čekala před dveřmi, tak jsem byla ve stresu a každou chvíli jsem myslela, že uteču. Jakmile jsem vešla dovnitř, byla jsem ještě víc ve stresu. Vybrala jsem si téma, na které jsem se nepodívala a doteď toho lituji. Kdybych měla druhou možnost, určitě bych neudělala tu stejnou chybu jako teď. 

Když jsem si sedla na židli, tak jsem věděla, že to nedám.

Jsem ráda, že máme tu nejlepší angličtinářku, která mě v tom nenechala a alespoň mi trochu pomohla, protože kdyby se mě na něco nezeptala, tak bych tam jenom seděla a mlčela. Jak jsem se vracela do třídy, byla jsem ze sebe zklamaná a naštvaná. Ale vím, že je to dobrá zkušenost, která vám dá docela dost.

 

Aneta Mikulcová




Myslím , že stojí za to se anglické olympiády  zúčastnit.

Rozšířila jsem si víc anglickou slovní zásobu. Naučíte se nová slovíčka, dohledáte si  informace a skládáte smysluplně věty. Může se zdát, že je na učení témat moc, ale když se učíte jinak, než abyste si zapamatovali slovo po slově, tak je to o hodně jednodušší. 

Můj způsob učení byl zapamatovat si informace česky a pak je anglicky poskládat. 

Z nervozity jsem samozřejmě velkou část zapomněla, ale to k tomu patří. 

A navíc vás potěší, když vás paní učitelky pochválí, i když jste se neumístili.

Úspěch v téhle soutěži podle mě neznamená vyhrát.

Tady se počítá účast, protože do toho všichni dali čas i chuť se něco naučit.

 

Patricie Pačinková



Anglická olympiáda se mi líbila….. Já mám tu výhodu, že každých čtrnáct dní volám tátovi, který bydlí v Rakousku, takže spolu mluvíme jen anglicky. 

Ale není z čeho mít stres. Když se vám to nepovede, tak se nic nestane. A když se to nepovede  jednou, můžete to většinou zkusit podruhé, a třeba se na vás štěstí usměje. Ale rozhodně to není zadarmo, musíte si pořád procvičovat. 

Já jsem si celou dobu procvičovala témata, ale na jedno jsem zapomněla. A samozřejmě jsem si ho vylosovala. Musela jsem hodně improvizovat, ale i přesto jsem se svým výsledkem určitě spokojená. 

I když nevyhrajete, tak to nevadí. 

Olympiádu jsem si moc užila a nakonec jsme všichni dostali sladkou odměnu. Hlavní je, si to užít a nestresovat se!  

Michelle See 




Olympiáda se mi velmi líbila. Provedení bylo skvělé, sice jsem se mohl vice naučit, ale systém se mi velmi líbil. Díky olympiádě umím hromadu nových slovíček, což mě posunulo zase v angličtině dál. Moje téma, které jsem si vytáhl, bylo Travelling neboli cestování. Rozhodně bych chtěl ocenit to, že po vytažení tématu jsem si mohl uspořádat myšlenky, promyslet si, co vlastně řeknu. Další věc, která se mi velmi líbila, bylo, že i když jsem byl při zkoušení trochu nervozní a nemohl si vzpomenout na některé slovíčko,tak mě paní učitelka, která mě zkoušela, poskytla čas, a když to trvalo déle, tak se mě zeptala na otázku z úplně jiné strany nebo spíš přenesla konverzaci na jiné téma. Taky se mi líbilo, že jsem mohl navštěvovat kurzy anglické konverzace, do kterých jsem nebyl vůbec přihlášený, a v konverzacích mně paní učitelka pomohla připravit si téma nebo mně nachystala podklady pro dané téma. Rozhodně pochvala patří i paní učitelce, která nás má na angličtinu, protože ta nám taky poskytla materiály k daným tématům, vysvětlila je, nebo nám například povyprávěla a zodpověděla otázky. Jak už jsem před tím zmiňoval, tak jsem se naučil spoustu nových slovíček, slovních obratů, frází a mnoho dalšího .Rozhodně mě tahle aktivita bavila a dozvěděl jsem se i něco nového, nejen z angličtiny, ale taky z Anglie, UK a mnoho dalšího. Na závěr bych chtěl poděkovat oběma  paním učitelkám, které nám umožnily soutěžit v anglické olympiádě a tím se dál vzdělávat. Poděkování paní učitelce Pappové a taky paní učitelce Šmídové. Děkuji.

Lukáš Synčák

Nejlepší soutěžící školního kola